معرفی وبلاگ
این وبلاگ در موضوعات مرتبط با فرهنگ پایداری (دفاع مقدس و شهدا) توسط لطیف درویشی کوچکترین جانبازان تهیه و تنظیم می گردد . از خدای منان در انجام این وظیفه توفیق می طلبم و منتظر نظرات سازنده ی شما عزیزان هستم . ایمیل : latif@chmail.ir
صفحه ها
دسته
همسنگران
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 95809
تعداد نوشته ها : 39
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

 «شهید نامه» عنوان مجموعه صد جلدی کتاب های است که کنگره بزرگداشت سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر برای معرفی شهدای این استان چاپ و منتشر کرده است .

مجموعه ای بی نظیر که در برگیرنده زندگی نامه ، وصیت نامه وخاطرات تمام شهدای  استان بوشهر است . تقریبا و به طور متوسط هر جلد کتاب شامل معرفی بیست شهید می باشد و تعدادصفحه های هر جلد کتاب نیز به دویست صفحه می رسد .

در بخش ضمائم هر کتاب نیز ما اسامی همرزمان شهدا رامی بینیم .یعنی اینکه در این صد جلد کتاب تمامی رزمندگان استان بوشهر نیز معرفی شده اند . در انتهای هر فصل نیزعکس های یادگاری این عزیزان گنجانده شده است .

همچنین تصاویر پدر و مادر این جان برکفان از بخش های قابل توجه این مجموعه به شمار می رود . اگر چه احساس می شود درنگارش برخی از این کتاب های دقت بیشتری باید اعمال می شد .

اما این مجموعه صد جلدی مانند یک دائرالمعارف می تواند منبع غنی و قابل اتکای برای تمام اقشار جامعه باشد . به خصوص برای هنرمندان و نویسندگان و مورخانی که می خواهند ایده های جذاب و بکر برای اثر بعدی خود در حوزه دفاع مقدس پیدا کنند .   

 

منبع:nimdar.fardablog.com با تشکر از آقای غلامحسین دریانورد



دسته ها :
سه شنبه 9 6 1389 3:17
X